sobota, 4 czerwca 2011

Świat zapachów... naturalne mydełka.


Niewątpliwie świat zapachów jest moich światem. Oprócz zmysłu wzroku, dzięki któremu mogę nacieszyć się pięknem tworzenia oraz zmysłu smaku, dzięki któremu mogę oddawać się przyjemnościom kulinarnym, zmysł powonienia odgrywa ważną rolę w moim życiu. Dlatego też na stałe zamieszkał w naszym domu, i tak w sypialni unosi się aromat wanilii, w kuchni zapach cynamonu, a w salonie króluje na zmianę: jaśmin, lawenda czy zapach bardziej intensywny jak piżmo, paczula, drzewo sandałowe czy cedr. Namiętnie kupuję olejki, świece i kosmetyki o nieziemskich dla mnie aromatach. Postanowiłam więc samemu coś stworzyć w tej dziedzinie i na pierwszy ogień poszły mydełka, a w przyszłości kto wie, może perfumy...

Oczywiście mydełka lawendowe znalazły się na pierwszym miejscu.




Potem czekoladowe, które otulają aromatem całą łazienkę, przywołując wspomnienia zapachu mydełek marsylskich, zakupionych niegdyś na rynku francuskim...




I na koniec intensywne kawowe z cudownymi właściwościami peelingu...




Prosty sposób na domowe mydełka to naturalne mydło w kostce, które należy zetrzeć na tarce o grubych oczkach oraz rozpuścić je za pomocą kąpieli wodnej, podlewając od czasu do czasu odrobiną wody, co przyspieszy proces rozpuszczania. Następnie należy dodać odpowiednie składniki do rodzaju mydełek, jak olejki naturalne, suszone kwiatki lawendy, kawałki rozkruszonej czekolady, kakao czy mieloną kawę. Potem napełnić różnego rodzaju foremki, wysmarowane wcześniej oliwką, studzić jedną noc w lodówce oraz kilka dni w pokojowej temperaturze. I gotowe.


niezapomnianych aromatów...

lawendowy  kredens

20 komentarzy:

  1. Mydełka wyglądają wspaniale! Jak będę miała więcej czasu, może skuszę się i też spróbuję! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te mydełka tak smakowicie wyglądają ,że miałabym ochotę je zjeść;))) Zawsze marzyły mi się mydełka takiej domowej roboty ale nie wiedziałam jak je zrobić. Myślę,że teraz dzięki Twojej instrukcji takie mydlane " smakołyki" będę potrafiła zrobić.
    Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ines dzięki Ci!!!! Twoje mydło kawowe wygląda szałowo, przepis Twój koniecznie wypróbuję :)
    Buziole :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia !!Niesamowite mydełka!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, super pomysł. Koniecznie wypróbuję
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. boskie mydełka :D ja będę robić jutro lawendowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super te mydelka,chyba skorzystam i sama sobie takie zrobie.pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Te mydełka wyglądają bosko i na pewno rewelacyjnie pachną. Czysta przyjemność umyć sobie chociaż rączki czymś takim.

    OdpowiedzUsuń
  9. nie wiedziałam, że stworzenie własnych mydełek jest takie proste :)) muszę kiedyś spróbować takie stworzyć :)) a tak w ogóle te Twoje wyglądają... apetycznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. jakie cudowności! i wielkie dzięki za instrukcję :) na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow....cuda tu się dzieją i aż do mnie doszedł ten zapach ;)
    Zdjęcia w genialny sposób zachęcają do zrobienia takich mydełek :)
    Dziękuję za instruktaż, z pewnością sama wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy mydelek nie robilam, ale po tych zdjeciach i wyjasnieniach jak to zrobic, mam wielka ochote sprobowac swoich sil w tej dziedzinie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. ja to jednak łasuch jestem bo mimo tytułu pomyślałam że to jakieś smakowite roladki:D Myślałam że to jakaś skomplikowana praca a tu proszę ... może się skuszę na zrobienie

    OdpowiedzUsuń
  14. Cieszę się, że domowe mydełka znalazły u Was takie uznanie, cudownie mieć naturalne kosmetyki w swojej łazience... tym bardziej, że to takie proste... pozdrawiam Was bardzo ciepło

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie piękności pokazujesz, pachnące... z lawendą muszę spróbować... pozdrawiam serdecznie i zapraszam na candy!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiedziałam, że można samemu zrobić mydełka i to w taki prosty sposób! Mydełka w Twoim wykonaniu pięknie się prezentują, a przy kąpieli pewnie cudnie pachną :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem u Ciebie pierwszy raz, ale na pewno będę zaglądać częściej.. Cudne te mydełka Twoje.. Przymierzałam się również do tematu, ale ciągle brak czasu.. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Przypadkiem trafiłam do Ciebie i zaglądać będę częściej. Mydełka są super, zawsze mnie ciekawiło jak je zrobić:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. mmm... ale apetyczne te Twoje mydełka:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...